10lutego
Planujesz ślub cywilny? Zobacz, o czym nie możesz zapomnieć
O jakich dokumentach i formalnościach trzeba pamiętać decydując się na wzięcie ślubu cywilnego?
Ślub cywilny to prawnie usankcjonowany związek małżeński . Zawiera się go w Urzędzie Stanu Cywilnego jednego z Państwa Młodych. Nie trzeba przy tym zgłaszać zamiaru wzięcia ślubu w drugim urzędzie.
Przynajmniej na miesiąc przed ślubem narzeczeni muszą zgłosić się do Urzędu Stanu Cywilnego. Tam należy wnieść opłatę skarbową w wysokości 84 złotych, okazać dowody osobiste oraz złożyć skrócone odpisy aktów urodzenia. Poza tym należy też podpisać zapewnienie o nieistnieniu okoliczności, które zawarcie małżeństwa wykluczają. Wymagane są też dokumenty, o których zapomnieć nie można pod żadnym pozorem.
Dokumenty wymagane w Urzędzie Stanu Cywilnego
W przypadku kawalera lub panny - odpis skrócony aktu urodzenia oraz do wglądu dowód osobisty.
W przypadku wdowca lub wdowy - odpis skrócony aktu urodzenia, odpis skrócony aktu zgonu współmałżonka oraz do wglądu dowód osobisty.
W przypadku osób rozwiedzionych - odpis skrócony aktu urodzenia, odpis skrócony aktu małżeństwa wraz ze stosowną adnotacją o rozwodzie lub sentencję samego rozwodu oraz do wglądu dowód osobisty.
W przypadku kobiety nieletniej między 16 a 18 rokiem życia: odpis skrócony aktu urodzenia, pisemne zapewnienie o tym, że nie istnieją żadne okoliczności, które wykluczałyby zawarcie małżeństwa oraz postanowienie sądu rodzinnego, które zezwala na zawarcie takiego związku małżeńskiego.
Bez tych dokumentów zawarcie małżeństwa jest niemożliwe.
Komentarze (0)
Zostaw komentarz